torsdag 12. mai 2011

fotopolymer "Expected or unexpected"

Nå begynner det å nærmer seg slutten av trykk og foto, og dette er da en av våre siste oppgaver. Fotopolymer var en oppgave jeg synes hørtes veldig spennende ut, men mitt trykk ble ikke så bra som jeg håpet på. I denne prosessen begynte vi med at de som ville kunne redigere bildet i photoshop hvis de ville ha frem et spesielt uttrykk, men jeg valgte å bare beskjære bildet og klargjøre det i photoshop slik vi skulle gjøre før vi fikk skrive det ut på transparent. Når vi hadde skrevet det ut på transparent måtte vi lage en fotopolymer film på en metallplate og når den var ferdig kunne vi begynne å føne og belyse plata og transparenten med UV-lys. Deretter måtte vi fremkalle i et bad med krystall soda og så måtte vi herde plata. Når dette var gjort kunne vi begynne trykk prosessen med trykk svarte og deretter ta det gjennom "trykken".

Resultatet av mitt bilde:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar