torsdag 10. februar 2011

Ny headding

Denne uka fikk vi i oppgave å lage en ny headding, et bilde hvor to bilder går gjennom hverandre. Måten vi gjorde det på var å åpne to forskjellige bilder i Photoshop og deretter trykke på "file" oppe i venstre hjørne  og så på "new" og da kom det opp et hvitt område og du kan bestemme selv hvor stort det skal være feks hvis du skal bruke det til headding så sjekker du hvor stor headding'en trenger å være på din blogg. Når dette var gjort så dro jeg først det ene bildet over i filen "new", og for å få bildet til å bli den størrelsen som bildet er originalt trykte jeg på "edit" - "transform" - "scale" og så drog jeg bildet helt til jeg fant et hjørne og forminsket det slik at det tilpasset seg det hvite området. Når jeg hadde gjort dette med det ene bildet så gjorde jeg akkurat det samme med det andre bildet. For å få bildene til å gli inni hverandre så trykte jeg på "gradient tool" som ligger på samme knapp så "paint bucket tool" du bare trykker på den lille trekanten nede på firkantet så kommer begge de alternativene opp. Når du har trykket på "gradient tool" er det bare til å begynne å dra på bildet helt til du får bildet slik du vil ha det.

                      Her er to av bildene som jeg redigerte i Photoshop.


 Vi fikk også i oppgave å ta et bilde av en eller flere russer, pga denne uken har de hatt utklednings uke. De har kledd seg ut som et yrke på forbokstaven deres, hippie/mafia, gammel/baby, uteligger/diva og hva de skal kle seg ut som i morgen vet jeg ikke. de er ihvertfall morsomme å se på.
Her fikk jeg tatt bilde av 4 russe jenter, denne dagen var temaet gammel/baby.
Personene på bildet er: Helene, Reidun, Marte og Maureen.

1 kommentar: